Säsongen glider mot sitt slut...

Då var det snart slut på denna bowlingsäsong. Återstår i schemat gör kval och två - tre tävlingar för min del. Jag hade tänkt sammanfatta denna säsong, som enligt mig själv, varit min bästa på väldigt länge. Jag har varit rätt så jämn och stabil hela vägen. Jag har några matcher under " skamgränsen".

Säsongen 08/09:

A - laget: Hade det tufft hela vägen, och det krävdes en vinst av två möjliga och förlust för Bulltofta i sista omgången för det skulle bli elitseriekval. Och vad händer? JO , Teamet får kvala till Elitserien. Gött är det. Och i i sista omgången, slår vi 7230(rätta mig om jag har fel) slagpoäng, vilket är nytt klubbrekord. Vi var verkligen på hugget i sista omgången! i kvalet till elitserien får dom möta BK Albatross i Ängelholm! KÖR HÅRT TEAMET!

F1-laget: Hade det också tufft in i det sista. Krävdes minst oavgjort i sista matchen för att bli kval för Sydallsvenskan. Och såklart fixade dom 10 - 10 i sista matchen. Tänk tanken på att A laget lirar i Elitserien och F1 i sydallsvenskan, Hur gott låter inte det? Eller? F1 får möta Örgryte IS i Falkenberg. KÖR HÅRT!

F2- laget: Var väl det laget som varit på topp hela säsongen. Vann sin grupp med 4 poäng ner till BK Ecco. Självklart ska F2 också kvala uppåt, och då till Div.1. Hm...Ett Team Malmoe lag i dom tre högsta serierna, om det lyckas, så ser jag fram emot att representera Team Malmoe nästa säsong. Får möta Bulltofta F i kvalet i Löddeköpinge.

F3 - laget: Får spela slutspel i Helsingborg där dom ska göra upp om årets lag i skåneserien div 1.

Övriga lag: D laget kom tvåa i sin serie.

Mina tävlingar: Har inte spelat jätte mycket tävlingar. Djurgårdens Ungoms Tournament. Kom 6a i juniorklassen och får en två klots väska. ( Har inte fått den än)
ICA Maxi Tournament: Gick väl bra för min del, 1020 på 5 serier, 204 i snitt. Helt ok för min del. Men räckte inte till finalspel.

Formocupen: Gick som jag säger, katastrof. Gick vidare till sextondelsfinal, men åkte ut direkt mot en i Osby BS.

Slutsammanfattning:

Totalt nöjd med min och Teamets säsong. Men som jag alltid sagt: Det kan ALLTID bli bättre ;=)


Har ni något önskemål ni vill att jag ska tilläga: Var inte rädd, skriv en rad som kommentar så fixar jag de ;=)


// Alexander" Toffsen" Nerbring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0