Att förändra något...

Att förändra en sak, kan ta massvis av tid att göra. Att förändra en sak, kan ibland krävas stor energi. Men ibland vet man inte vad man måste förändra, vad gör man då? Väntar man bara tills man vet? Eller tar man hjälp av vänner och familj? Letar man i sitt inre? Ibland kan det till och med behövas mycket mod för att förändra något.

Det är många åsikter om den saken. Jag har inte riktigt blivit klok på det. Att förändra en sak man levt med länge, kan krävas många år innan man lyckas förändra den saken. Ofta ställer jag mig den frågan " Vad kan jag förändra för att leva bättre?" Men har inte riktigt fått svar på den frågan, inte till 100%. Men jag är säker på att en vacker dag, så kommer jag få svar på den frågan. " Vad kan jag förändra för att prestera bättre i den och den sporten?, Vad kan jag förändra för att prestera bättre i skolan?" Det är massor av förändringar som man måste tänka på idag, och tänk på att en liten förändring kan göra en stor skillnad i ditt liv. Ibland krävs det bara dom små marginalerna för att få ett bättre liv. Ibland kan man till och med göra sig av med saker för att må bättre. Det är mycket man kan göra för att må bättre. Fast glöm aldrig att ha en tanke bakom handlingen. Har du en tanke eller ett syfte, bakom varje handling, då kommer du bli framgångsrik. Då kommer du leva bra.

Hörde att det var en 16 årig pojke som blev knivhuggen i ryggen här om dagen. Det är sjukt. Förstår inte ibland hur vissa folk tänker i dagens samhälle? Vad tänker man på, om man mördar en annan människa? Man kan nog inte tänka så mycket då. Det är personer som bara förstör ens egna liv och andras. Det är folk som inte har en tanke bakom sin handling, dom kommer inte bli framgångsrika om dom inte gör dom förändringar som behövs. Men det är sjukt att såna saker ska hända. Blir lika arg varje gång jag hör att en person har blivit dödad. Folk kan inte ha något vett i skallen som tar en annan människas liv på det sättet. Jag blir spyfärdig bara jag tänker på det. Har dom folken som mördar andra folk, något samvete ens? Jag skänker en tanke till den 16 åriga pojken som dog på det sättet. Du förtjänade inte att dö på det sättet. Ingen förtjänar någonsin, oavsett vad dom gjort, att dö på ett sådant sätt.

Jag mår faktiskt bra. Min mardröms månad är över. Känns det som. Var på en fest i lördags. Och då insåg jag, varför ska jag gå och deppa över saker hela tiden? Varför? Det finns ingen anledning. Livet är för kort för att slösa bort det på att deppa. Jag är bara 17 år. Jag ska njuta av livet. Inte gå runt och tänka på all skit jag utsätts för, varför ska jag göra det? Där gjorde jag min lilla förändring jag pratat om, jag förändra min inställning, kolla vad som händer, jag mår bättre direkt. Jag njuter av livet, jag är glad och jag har skrattat mycket nu sen lördags på festen. Det är så det ska vara. Men jag har inte gjort detta ensam. Jag skulle aldrig kunna göra den lilla förändringen utan mina vänner. Så ett stort tack till er.

Och diskutioner, jag älskar att diskutera. Om man håller det på en bra nivå. För utan diskutioner , löser man inte saker lätt. Man löser saker mycket lättare om man sätter sig ner och diskuterar på en bra nivå. Annars kan man lika gärna skita i det. Sen finns där ju självklart tråkiga diskutioner som man bara vill slippa, men hitta något roligt ämne och prata om och byta tankar med varandra. Pröva, det är kul! Det är kul och få reda på vad folk tycker om saker och ting här i samhället.

Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva om mer. Så jag får återkomma efter julafton.

Ni får ha en god jul! Så hörs vi efter det.

// Alexander Nerbring.



Kommentarer
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

allting handlar om att känna sig själv. Ingen annan kan veta va du mår bra av eller hur man vill ha sitt liv.

Ingen annan kan heller göra förändringen åt en.

Man kan ta hjälp av sina vänner, och stöta sig mot dom.

Men långt inom dig så vet du själv va som måste göras.

Ibland kanske inte saker faller sig lika självklart och enklet ibland tar det tid för saker.

Men då finns det en menning med det också .

Innan gick jag runt med tanken ja men varöfr jag varför ska jag må så här.

Varför är det just jag som ska behöva vakna med en klump i magen. Varför är det jag som ska behvöva somna med tårar.

Dom åren har jag gjort till något bra.

För att jag vet att då klarade av saker som jag aldrig trodde om mig själv.

För att alla dom åren har gjrot mej stark.. :)

Det tar tid ibland :D men det kommer .. sen får man inte glömma det är aldirg fel att må dåligt...



2009-12-22 @ 02:31:56
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: Diskussion

2009-12-22 @ 14:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0