Öhm...okej?

Förstår inte mig på folk ibland. Skulle till pizzerian innan, och från ingenstans säger en helt för mig främmande människa " Ey , passa dig jävligt noga mannen" ÖHM...okej? Då tänker man lixom bara " vad har jag gjort dig?, känner jag dig? " Det är bara idioter. Och dom såg ut och vara kanske, 12-14 år. Va händer med dagens ungdom.

Om såna unga, är så stora i munnen, då undrar jag hur gamla dom kommer va om några år. Det skrämmer mig. Där finns ingen respekt alls i det, att säga till en okänd människa " Ey, passa dig jävligt noga mannen" 1. Är det inget trevligt språk. 2. Så är de totalt respektlöst att när man inte är på området man bor och säga till en som bor där som bara går förbi och ska hämta pizza på den restaurangen som är på samma område som jag själv bor på, och höra från en annan idiot " Ey passa dig jävligt noga mannen" WTF! Jag var på mitt eget område och får höra det av en som inte bor där och har där att göra alls? Jag vill bara spy över såna folk. Det hör inte hemma här i sverige. Och nej, jag är inte rasist, men accepterar inte sånt språk. Det är högst otrevligt. Och jag vet exakt vad dom var ute efter också. Dom ville börja med att vara uppkäftiga, sen hade dom hoppats på att jag skulle vara uppkäftig tillbaka så dom har någon "anledning" att slå mig. Eller råna mig eller något sånt onödigt.

Idag har jag varit i stan och gått rundor med Kim. Sen stack vi hem till honom för att han skulle käka, senare tog vi bussen hem till mig och skulle försöka hitta folk att umgås med, när vi gav upp det så kolla vi på " the breed" Faktiskt ganska bra. bara att den slutar helt plötsligt, så det kunde varit bättre slut på filmen. Efter filmen drog kim hemåt. Nu sitter man bara här och nördar sig xD Har rätt soft här i sängen bredvid min tjocke katt figaro. Haha

Imorgon blir det återigen stan, ska träffa Eric, en go kille man träffade på festen i lördags. Otroligt go man. En kille man redan första gången man träffa honom, kunde snacka med. Robin och Khans kommer också med. Sen efter det så ska man hemåt och städa sitt rum lite. Någon frivillig som vill hjälpa till? Haha.

Nu skriver jag inte mera innan julafton... Ni får ha en riktigt god jul!

// Alex Nerbring


Kommentarer
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

I get your point. Men det är så det blir när dom ska uppfostra sig själva.. när det föräldra sitteer hemma och inte kan en skit svenska.. inte har en annaing om va deras barn gör..

kanske dags att införa krav på svenska efter 1 års boende i svergie eller något like that

2009-12-22 @ 23:52:42
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: Zinskey

Bra skrivit! :)

2009-12-23 @ 22:45:03
URL: http://metrobloggen.se/freshblog
Postat av: Zinskey

Det du sager later rimligt. Men tycker det ar bara dumt att ens slosa ett halvt inlagg pa de idioterna. Alla vet att de finns. Du ar bara annu ett "offer" eller hur jag ska saga det. Annu en som har vittnat att de finns :) haha. Men jag forstar att du blir upprord, man. Jag hade dock bara skitit i dem.

2009-12-23 @ 23:00:55
URL: http://metrobloggen.se/freshblog
Postat av: Johanna

Så rätt men det har nog hänt oss alla en gång och det e tragiskt att de inte har något liv. Men det har du och tyckte de var grymt att du inte sa något tillbaka. Det ska du ha creds för!



God jul på dig killen :)

2009-12-26 @ 00:24:36
Postat av: MatteN

Låt dom tro att dom är tuffa! Alla vet ju att dom är motsatsen!

2009-12-27 @ 10:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0