Senaste...

Tjenare, idag hade jag tänkt skriva lite positivt,tyvärr blev det inte så. Inte för att jag mår dåligt, men känner att jag måste få ut detta.

Det senaste som hänt i rosengård, det förvånar mig inte, för att ungdomarna har ingenting att göra idag. Det är klart dom gör så. Hade det funnits fler fritidsgårdar, ungdomshus och aktiviteterna för dessa ungdomar så hade kriminaliteten bland ungdomar minskat ganska rejält.

Visst, där finns folk som faktiskt försöker, men, dom försöker inte tillräckligt. Här om dagen blev en av mina närmsta vänner nerslagen, av 5 ungdomar. Det hade aldrig hänt om där fanns fler aktiviteter för ungdomar. Visst, det är totalt respektlöst och fegt och göra så bara för att dom inte har någonting att göra. Sen tycker jag inte att det är rätt, absolut inte. MEN varför går dom på dom oskyldiga och inte dom som bestämer här i landet? Rätta mig om jag har fel, borde dom inte gå på dom som bestämer i Sverige? Varför hoppa på en oskyldig människa bara för dom inte har nånstans och gå och ha kul. Det är en fråga vi nog aldrig kommer få reda på svaret.

Nu ska jag snacka om polisanmälningar. T.ex, jag har blivit nerslagen två gånger, polisanmält båda gångerna, har tillräckliga bevis och jag kan peka ut personerna. Men, dom lägger bara ner skitet för att jag "inte" har tillräckliga bevis, och enligt dom kan jag inte peka ut personerna? Det gör att jag får svårare att polisanmäla om det nu skulle hända igen. Dålig stil tycker jag. Sen får ni tycka vad ni vill. Sen en sak till , skadestånd har jag heller inte fått. Ännu sämre stil, jag menar, min lärare fick skadestånd för att bussarna inte kom på en timme när hon skulle till jobb. Och jag får INTE skadestånd när jag ena gången blir opererad för jag brytit knogleden och den andra gången fått en stor blåtira. Vad är det för fel?  Önskar att ALLA i hela Sverige hade lyssnat på mig just nu, för det skulle bli så mycket bättre.


Jag säger inte att jag är någon förebild, absolut inte, men jag känner mig så mycket mer mogen än många andra här i landet. Nu är jag klar med denna biten. Långt inlägg idag. ( Det kommer lite positivt senare mot slutet, så ni inte tror att jag bara ska skriva om negativa saker hela tiden igen)




Rasism. Är man rasist för att man älskar sitt land? Här om dagen gick där förbi en kille utanför min balkong, och skrek på mig " jävla rasist". Jag sket i de. Den kommentaren kom för att jag har en svensk flagga på min balkong. Jag är inte rasist, jag bara älskar mitt land. Precis som om , en ungersk kille skulle älska sitt land, skulle jag då komma fram till han och säga " jävla rasist" till honom då? Det är så lågt det bara går och komma. Löjligt.



Lite positivt nu. Det är kul med bowling igen. Men det kommer jag till senare. Igår så träffade man Pidde, Kim och Robin. Tog det lugnt hemma hos Pidde och tittade på fotboll. Sen stack vi upp till min mormor och somna. Fast jag hade ovanligt svårt för att somna inatt. Är det att jag hållt mig så länge utan cigg? Hållt mig nu i 5 dagar. Och det känns så jävla skönt. Här om dagen träffade jag en gammal polare från sjukhuset. Robin heter han. Trevligt. Först kände han inte igen mig, men sen kom jag fram till han och fråga om det inte var han. Men trevligt var det och träffa honom. Vi hade ju ändå råkat ut för samma sorts skada. Åkt in i en glasruta. Eller ja, jag blev inknuffad men han hade slått in i rutan på fyllan.
Sen imorgon ska jag träffa Victoria=) Längtar redan =)

Nu hade jag tänkt berätta lite om sporten som är mitt liv, bowling. Det känns så roligt och spela igen. Inte för att jag spelade så övertygande bra. Jag kan bättre. Men, det kändes hur kul som helst och spela idag i Tollarp. Gjorde 1105 på 6 serier utan hcp och 1213 med hcp. Hyfsat bra. Men kan bättre som sagt. Då blir det Tomelilla på lördag. Match. Ser fram emot första omgången. Det känns hur bra och bowla igen.




Nu känns det som jag skrivit allt jag hade på tankarna. God fortsättning på er alla. Och håll utkick efter många fler positiva inlägg här i framtiden. Mitt liv känns sjukt bra. Är lycklig och positiv. Woho!

// Alexander"Nebro"Nerbring. 

Kommentarer
Postat av: Jimmyboy

den var bra, du ska få skadestånd för de.

Och polisen har fel du har tillräckligt med bevis.

2009-01-05 @ 19:48:57
Postat av: Jimmyboy

den var bra, du ska få skadestånd för de.

Och polisen har fel du har tillräckligt med bevis.

2009-01-05 @ 19:49:48
Postat av: MartinNerbring

Tjena brushan. får du för mycket problem med flaggan så ta ner den. tyvärr får du inte visa din stolthet i detta landet. Detta är ett fucking Sosse-land där alla måste vara alla till lags. Dessutom e det ju inte du som satt upp flaggan. Det är ju jag. Men i alla fall ha det fint gubben! ciao!

2009-01-05 @ 21:24:33
URL: http://nerbring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0