Äntligen.

Äntligen har jag kommit på vad det är för fel, eller har vetat om det hela tiden men inte förrän nu ska jag ta tag i det, på allvar. Den MENTALA biten. Jag har länge haft det i hjärnan, men inte tagit tag i saken. Utan, jag har låtit det komma av sig själv, vilket jag förstår nu att det var ett STORT misstag. Men från och med NU NU så är det dags för förändring. Ser ni? FÖRÄNDRING.

Brocupen 2009 slutade för mig, enligt mig själv i katastrof. FIASKO. Men men, nu ska jag inte deppa, det har hänt och kan inte göra något åt det. That´s life. And Life´s a bitch sometimes. Eller? Jag VET vad som krävs av mig för förändring, men är det någon som har något tips på hur jag kan träna upp de mentala?


Denna helgen har varit fylld av bowling bowling bowling åter bowling. Varit funktionär för vår trevliga brocup. Och det har funkat hur bra som helst. Och till slut vann Mikael Ekelund från Öresunds BS. Det är bara att buga och gratulera honom. Och i finalspelet, så tror jag malmöiterna "ägde" i kvartsfinalen i A cupen var ALLIHOPA malmöiter. Två från Kulladal, Två från ÖBS, en från Team Malmoe och en från Bulltofta. Och i B cupen så var det två från SBC och två från Kulladal. Och I B cupen vann Frida Andersson. Även här gratulerar jag henne. Annars var det bra spel av många händer, jämna matcher, spännande matcher och skrällar, det fanns vissa skrällar som jag inte hade trott på. en 12 åring från Team Malmoe vid namn Jonathan Andersson, slår ut en annan Team Malmoe spelare vid namn Alexander Nerbring. Och yttligare en Team Malmoe spelare vid namn Stig Johansson slår ut Martin Paulsson. Och sen kan jag inte sluta glädjas åt Jonathans så när skräll, han har 2 -2 mot Michael Witterndorff inför sista serien, och LEDER den sista serien efter 5 slagna rutor. Det är grymt!! Stor eloge till honom. Jag är ingen dålig förlorare. Utan jag gläds åt andras framgångar, speciellt dom yngre.


Annars har det inte hänt något speciellt denna helg. Bara bowling som gällt för hela slanten. Jag är ganska slut just nu. Sitter i sängen med datorn i mitt knä och håller på och somna. Sen är det skola som gäller imorgon, har rätt så lugn skolvecka framför mig.


Jag har inte så jätte mycket mer att skriva. Tycker ni något fattas får ni gärna lämna en kommentar och berätta. Och ju mer besökare och kommentarer jag får, ju mer vill jag hålla igång med bloggandet. Även om vissa tycker det är " fjolligt, töntigt, onödigt" Bryr mig inte om va folk tycker, ni får gärna komma med era åsikter, men i slutändan är det ALLTID jag som bestämmer vad jag ska göra.


Ha en riktigt fortsatt söndagskväll och hoppas på det bästa nästa vecka.


Life´s is bitch sometimes. Har jag inte rätt?


// Alexander Nerbring.

Kommentarer
Postat av: Zinskey

Vad är det som är fel på den mentala biten då? Förväntade mig att du skulle förklara det i det senare i inlägget efter jag läste det där uppe ju :o

2009-03-08 @ 22:30:59
URL: http://nilsjurdzinski.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ne nu kommer jag inte på vad jag ska skriva, så jag lämnar bara ett inlägg efter mig så du ser att jag läser dina braiga uppdateringar! Kram =)

2009-03-08 @ 22:32:50
Postat av: Calle

Så rätt lifes a biatch sometimes....

mental träning behöver vi alla.....

vi ses i morron

2009-03-08 @ 22:48:36
Postat av: pippin

Vad är mental träning?

Kan tränas på många sätt. Kul att höra att du ta en förlust och samtidigt se framåt. En stort steg framåt bara det.

2009-03-09 @ 08:35:44
Postat av: Stickan

Klart som korvspad att Du är på rätt väg, Alex. Det viktigaste i livet är att känna sig själv. Du vet vem Du kan vända dig till när det kärvar. För smällar i ivet får vi många. Det är ingen som sagt att det skall vara lätt att leva. Men att det skall vara "gött" att leva. Och det bestämmer vi själva.

2009-03-09 @ 13:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0