Tjenare där i vårvärmen...

Det är väl vår fortfarande? Enligt mig är det de. För på morgonen är det fortfarande kallt och på kvällarna blir det svinkallt. Så jag tror sommaren kommer dröja lite till i alla fall. Men visst är det härligt när solen sticker fram på dagarna? Vad ska jag skriva om idag då?

Kan börja med att säga att tiden går fort, fort och åter fort. Det kändes som igår när jag satte min fot på Bellevue Gymnasiet för första gången. Nu är det bara 3 riktigt hårda veckor kvar. Vi har bara nationella provet i matematik kvar, och mitt G i matte hänger på det. Men det känns riktigt bra. Jag är optimistiskt till att jag kommer klara det. Jag ska berätta hur jag har mognat sen jag kom till Bellevue. Jag har börjat ta skolarbetet på riktigt stort allvar och engagerar mig mer på lektionerna. Jag skolkar inte längre när jag känner att jag inte klarar av mer av dagen, utan nu tar jag mig i kragen och går in på lektionen och tar tag i det och gör det bästa av det. Jag påverkas inte av kamrater runt omkring längre, syftar då på, när mina klasskompisar skolkar, och frågar mig om jag ska med, då säger jag bestämt "Nej! Jag ska fixa mina betyg!" Jag trivs på denna skolan. Den är en riktigt bra skola. Dom flesta som inte gått eller går på skolan, säger att det är en stökig skola, hah, där har ni fel, för sen jag kom dit, har det inte varit ett enda slagsmål, falskt brandalarm eller förstörelse. Så, det är inte den skolan dom flesta ungdomar tror att den är.

Och jag känner riktigt att jag är på gång med musiken, har uppträtt som sagt nu den 6 maj. Och ska uppträda 3 gånger till, 29 maj( ska berätta mer om den) 3 juni på Arena 305 och 8 juni på vår skolbal.
29 maj:Fick frågan i förrgår, om jag ville uppträda den 29 maj på Arena 305. Och då sa jag självklart ja. OCh då fick jag reda på att det är en rätt stor musikfestival. Rappare från hela världen kommer dit, dansare från hela världen kommer dit. Och jag, en vanlig kille vid namn Alexander Nerbring och hans flickvän Jessica Pålsson. Ska vara med där. Så kom dit, det kan vara en stor chans för mig och visa upp mig. Och få min röst hörd. Det känns riktigt gött. Kom dit och se mig. Och det ska hålla hus på den stora scenen på Arena 305. Gratis inträde. Lönngatan 30.

Och den 28 maj ska jag till Göteborg, Liseberg. Med klassen, det kommer bli riktigt kul. Och vad är det med som händer? Nja, inte så mycket faktiskt. JO, just de, måste berätta att jag har fått sommarjobb! På arena 305. Gött, trodde inte jag skulle få något men i sista sekund frågar dom mig, för dom tyckte jag var duktig förra året och ville absolut ha mig där iår igen. Hehe.

Nej, nu har min hjärna tömts så att säga. Livet leker. Haha.

Ha de bra mina vänner och glöm inte att kommentera. Och sprid vidare bloggen. Och vill ni ha mina låtar eller något sånt så adda min msn [email protected]


// Alexander " Toffssen" Nerbring

Tappa aldrig hoppet, vakna alltid nästa dag med ett leende på läpparna me förhoppningar om att detta ska bli en riktigt bra dag. Och glöm det som hände igår, det har hänt, det finns inget att  göra något åt idag.

Kommentarer
Postat av: Stickan

Härligt att lläsa om din optimism. Och att du jobbar på i skolan är än bättre. Du klarar säkert G i matte. Vi tror på dej. Ha de gött Alex

2009-05-15 @ 21:54:24
Postat av: Johanna

Ja men du har en bra blogg och skriver om olika saker, så fortsätt med det. Hoppas du klarar G i matte, som han ovan så tror vi på dig. ;D Ha de bra!

2009-05-15 @ 22:10:26
Postat av: stjärnan

säger bra gala

2009-05-16 @ 21:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0