Vem är äkta och vem är falsk?

Ja, den frågan förblir en svår och komplicerad gåta... För man vet egentligen inte vem som är äkta eller inte...Man kan bygga upp ett förtroende för en människa i åratal, men sen å andra sidan kan det förtroendet förstöras på några sekunder...Så man måste vara försiktig med vem man kallar en vän eller kompis..."kompis" och "vän" ser jag som två olika saker...En vän, är en som alltid ställer upp och finns där för en under tuffa dagar, dom hör av sig varje dag och frågar hur man mår...En kompis, är en kompis man bara träffar i skolan,fester eller något liknande...


Detta är ingenting som hänt mig nu på senaste tiden, fick bara upp det i tankarna då det har hänt en nära vän till mig.

Det var längesedan jag skrev här...Vad har hänt den senaste tiden? Ja, jag har blivit 18. Jag har varit ute och festat och njutit av livet. Fan, det var längesedan jag njöt av livet. När senast kände jag att mitt liv är bra som det är? Det kan iaf inte jag minnas...Jag har det inte dåligt, men har det inte FÖR bra heller...Har det lagom bra.
Det är så det ska vara.

September månad...Då är det val. Dags för mig att rösta. Vad ska jag då rösta på? Ja, ärligt talat vet jag inte...Får nog läsa på lite om dom olika partierna först...Men det är ju gott om tid.

Skolan går upp och ner...Ena stunden känns det bra...Ena stunden känns det skit... Får kämpa vidare...




En sak jag tänkt på...Alla tjatar om jämdställdhet och sådant här i sverige...Allt tjat om att kvinnor/tjejer ska ha lika lön för lika arbete som män/killar...Som jag ser det så är den biten på väg uppåt...Inte helt bra...men på rätt väg , absolut... MEN när vi kommer till brottsidan...Om en kille misshandlar en kille, så får killen som misshandla killen lågt straff(OM det är första gången han blir dömd för någonting, brukar det vara) Men när en kille misshandlar en tjej, så ska killen ha större straff bara för att det är en tjej? Det är inte rättvisst. Det är lika mycket fel att misshandla en kille som att misshandla en tjej, det är ingen skillnad...Visst, tjejer är svagara byggt fysiskt, men där finns självförsvar man kan lära sig, man kan träna upp sig så man blir starkare, men dom är människor precis som vi killar... Är jag ensam om att tycka såhär? Nej, sveriges rättsysten är rent åt skogen... Ingen som kan ta tag i det snart? Jag själv vill ha rättvisa löner med lika lön för lika arbete bland tjejer och killar, men ska det inte va likadant straff vid samma brott? Tjejer, ta nu inte illa upp...men tycker det låter sjukt.



Sverigedemokraterna...Rasister? Inte rasister? Det finns såååå många åsikter om det partiet så man inte kan räkna dom knappt... Jag själv håller mig neutral... Men tror inte hela partiet är rasister... Sen är det skillnad på nationalism och rasism, finns många som anser att det är samma sak...men nej, det är det inte...
Sen kan man ju tycka att det är konstigt att majoriteten av brotten här i sverige är det mest invandrare...Har inte fått någon förklaring på varför? Jag är inte rasist...Men jag är inte förvånad över dessa fördomar i världen...Nej, nu är det nog bäst att jag inte säger för mycket... Ska hem till mormor nu och lägga mig i sängen och dega sen sova...Sista skoldan för veckan imorgon sen är det helg igen...Tiden bara springer iväg... Hinner ju knappt med...

Nej, ha de bra mina vänner... Simma lugnt...

// Alexander Nerbring

Kommentarer
Postat av: Calle

Så sant..... falska människor kan hoppa upp nånstans.. framförallt folk som bara snackar massa skit utan anledning om en och tror att man inte får reda på något...och bara för att jävlas å förstöra en. hatar det verkligen.



Rättvisa löner helt rätt hörde på radion att några kommuner tagit tag i detta och gett lika lön.. helt rött om de e samma jobb man utför varför skall och tjej/kille ha mer än den andra.....

2010-04-15 @ 21:52:19
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

Tror inte de handlar om just att det är en tjej eller kille man slår på utan hur hårt det tar !

menar hade någon smällt mej hade inte mycket funnits kvar, du hade däremot kunnat hantera ett slag annorlunda!

Säger inte att det är rätt!!

2010-04-16 @ 08:26:14
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: Nerbring

Jo,my det kan stämma delvis...men människa är ändå en människa...

2010-04-16 @ 10:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0