Fotbollstjärnor, överskattade?

När man väl tänkt efter, förstår jag hur överskattade varenda en fotbollstjärna är.
Dom går och spelar fotboll, tränar fotboll...Dom blir köpta från andra klubbar, får högre löner. För att spela fotboll? Medans det finns andra som sliter i samhället och får ut, 15-25 000. Så tjänar fotbollstjärnor miljoner om året. Det är sjukt! Det är totalt vrickat! Man skulle satsat sitt liv på fotbollen istället, så hade man bara kunnat komma hem, luta sig tillbaka och njuta av att ha en betydligt högre lön än en person som sliter dubbelt så mer än en fotbollsspelare.
Det var bara en tanke som slog mig nu, mitt i allt "kaos" kring silly season. Köpa en spelare för över 100 miljoner kronor, dom 100 miljonerna hade kunnat göra någon nytta i ett viktigare sammanhang...Tro inte att jag inte älskar fotboll, det gör jag...Men jag tycker det finns viktigare saker man kan spendera pengar på, än att köpa en fotbollspelare! Tänk vad 100 miljoner kronor kunde gjort för världen. Alla som behöver pengar, alla fattiga... Det är som att pissa på dom fattiga. Som knappt har råd med en bulle på 2 kr. Eller som inte ens har tillgång till rent vatten....Men det är som alla andra saker i världen...Folk som bara slappar och ändå tjänar sina miljoner om året. Jämdställdhet, vafan är det för något? Men visst, fotbollstjärnor, sitt ni på röven, utöver tiden ni tränar och spelar match och reser runt om i världen, och få in era miljoner per år, medans vi andra sliter 8 timmar 5 dar i veckan( sa 8 timmar för det är standard) för våra pengar. Sitt ni där och se ner på oss ARBETARE för att vi inte har någon fin bil, fint hus eller skämmer bort våra barn med saker.

Jag älskar fotboll, i really do, men det har blivit för mycket pengar i sporten. För mycket handlar om pengar idag. Var finns hjärtat någonstans? Nej, själen i dagens fotbollsvärld, är köpt!

/ Alexander " Räkan" Nerbring
Människan med hjärtat på rätt plats!

Kommentarer
Postat av: Seriöst

Orka bry sig. Vem vill se fotboll med korpen spelare? Hata inte. De har tränat stenhårt hela sitt liv

2011-09-01 @ 17:21:32
Postat av: fanny

Fotbollsspelare jobbar säkerligen mer än 8 timmar per dag då dom måste äta rätt, träna flera timmar och vara på topp varje träning, sova rätt antal timmar m.m. Jag kan inte neka då du säger att det är för mycket pengar, för en lön på över 1 miljon per månad är sjukt mycket och man skulle kunna lägga dom pengarna på annat är fotboll. Men samtidigt så anser jag att de stora fotbollsstjärnorna bör tjäna mer pengar en en ''normal'' människa då de faktiskt lägger ner hela sin livsstil i "jobbet".

2012-01-18 @ 21:05:25
Postat av: Elin

du sa det fanny.

2012-01-19 @ 22:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0