Svårt att veta...

Något som slagit mig i skallen nu dom senaste dagarna... Håller jag verkligen på med det jag vill eller gör jag inte det ? Vet inte varför det blivit såhär... Är det att skolan är dålig? Lärarna som inte visar intresse för oss elever , som gör att man tappar intresse? Eller är jag inte ämnad för detta yrke?

Praktiken trivs jag på som bara den. Hur schyssta arbetskompisar så det finns inte. Hur ska man ta reda på om man gör det man vill göra? Oftast så brukar man få bäst svar från sig själv, men jag har inget svar på den frågan , inte just nu. Sen kanske det kommer bli roligare sen när jag fått fast jobb och egen lön. Inte praktik 3 dagar i veckan, och 6 kr i timmen. Och det kanske kommer sen när jag kommit igång med flytet. Där jag är säker på vad jag gör, där jag inte måste fråga min handledare om det är rätt eller fel. Jag får ångest av denna känslan. Vill känna att jag e på rätt spår och inte går en omväg. För det tar massa onödig tid.
Ibland känner jag mig som en vilsen pojke som inte hittar hem igen. Kanske tänker jag för mycket... Men det är svårt. Vet inte vad jag ska göra... Ligga hemma o ta en paus från allting? Jag står inte ut med denna ångest längre. Den tar död på mig. Känner mig kass som ett lik men tar inte tag i ett skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0