Alla som tidigare...

Alla ni som tidigare har varit på mig, klandrat mig, försökt trycka ner mig...


Ville skriva om tidigare, om att jag "alltid" exakt "alltid" var negativ...
Nej, stämmer inte riktigt... Det har kvittat vad jag skrivit på Facebook,
folk klandrar ner på mig och påstår att jag är negativ, även såna som ska kalla sig mina vänner...
Är det en vän? Nej, det tycker jag inte.
Ni kanske inte har tänkt på att jag har ett förflutet som satt spår?
Visst, man ska inte tänka på sitt förflutet, men har man haft en tuff uppväxt, så är det ganska självklart att det sätter sig spår inom sig. Saker försvinner inte bara för man har kommit förbi det, utan det sitter kvar inom dig...
För alla tänker tillbaka på sitt liv någon gång. Det är naturligt. Och när jag tänker tillbaka på mitt liv, vad ser jag då?
Mycket skit. Mobbad från årskurs 1-9 i stort sett, misshandlad ett antal gånger, (3-4 gånger) rånad, åkt dit för misshandel, haft mycket otur med skador och sånt. Det är självklart att sånt sätter spår i mig. Sen, självklart, nu när jag fått det bra, med många nya kompisar och börjar komma till rätta med mig själv, ska jag inte vara negativ, absolut inte, men som sagt, förflutet sitter kvar inom mig, det försvinner inte bara för jag mår bra nu.
Men jag kommer inte bry mig mer, jag skriver inte negativt på facebook längre, ni som påstår det, förstår inte hur ni kan få det till negativt, i så fall är ni långsökta, och inga vänner.
Okej, alla kan skriva negativt på facebook någon gång, det är okej, men där finns gränser.
Och skulle jag skriva något negativt någon gång, snälla låt mig va eller stötta mig, kom inte klandra ner mig att jag är så jävla negativ " alltid " Dom som gör de, kommer jag att plocka bort från facebook utan förvarning...För såna "vänner" behöver inte jag längre. Så välj själva, stötta mig eller låt mig va, finns inget annat alternativ.
Har tröttnat på falska idioter som inte förstår att det är okej att må dåligt ibland, det är okej att känna.


// Positiva Alex.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0