En helt meningslös rubrik...

Ja, precis, en helt meningslös rubrik. Kom faktiskt inte på en passande rubrik.
Vet inte ens vad jag ska skriva om. Har jag ens något att skriva om?
Ska jag skriva som alla typiska bloggare skriver om? Vad dom gjort idag och bla.

Jag har då varit i skolan från 10:40 till 13:40. En rätt lugn dag med andra ord. Rätt skönt, såna dagar behövs.
Imorgon startar praktiken igen efter ett underbart jullov. Men allt har ett slut, så även roliga saker.


Hörde precis i skrivandes stund, att Tom Cruise dotter, 5 år, 5 ÅR! Ville ha diamantörhängen, aftonklänningar och märkeskläder, för totalt värde 1 000 000 svenska kronor, bortskämda unge!
Vart är världen på väg? Alltför många ungar blir idag bortskämda med saker, det är inte bra för framtiden...Inte någonstans.
Till alla föräldrar : SLUTA SKÄM BORT ERA BARN!
Okej, att ni ska ge era barn saker, men det har sina gränser.

Sen även en sak jag till ta upp, våldet i Malmö.
Varför? Varför används våld för att lösa problem och för att hämnas?
Varför dödar man för att man inte fått som man vill? Varför använder man något slags våld överhuvudtaget?
Kan man inte lösa problem med käften, då ska man ställa sig själv frågan om det inte är bättre att hålla käften och hålla sig borta i så fall? Vad är det man vill visa genom att använda våld?
Att man är tuff och stor? Vill man ha respekt? Förstår inte vad som hänt med mitt älskade Malmö!
Känner inte igen denna stad. Våldet får inte vinna! Våldet måste stoppas, fortsätter det såhär, så är alla dom vettiga människor borta från denna fina stad, och våldsamma idioterna är dom som är kvar.
Och det är bara en tidsfråga innan det sprider sig till andra städer. Folk kommer bli rädda för att bo kvar, och våldet vinner igen, om inte någon sätter ner foten och stoppar detta våld. Mord hit och dit, misshandel hit och dit.
Regeringen vet vad dom måste göra, men dom vågar inte. Utan dom kommer sitta bakåtlutad och se på när fler och fler oskyldiga går bort och gängkrig och sådant. Sen kommer dom klaga på att ingen gjorde något.
Jag hoppas och ber att våldet försvinner från vårt älskade land. Sverige.


/ Alexander " Räkan" Nerbring


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0