Killars sett och se på kärlek...

Fick ett önskemål om ett ämna jag ska ta upp...Tänkte uppfylla den "önskan"

Killars sett och se på kärlek...Ja, hur ser vi killar på kärlek?
Dom flesta ungdoms killar skiter i kärlek, nåja, i mina ögon skiter dom i kärlek.
Dom tänker " Jag har en tjej nu på vintern, men sen när sommaren kommer, så ska jag göra slut för då ska jag ligga så mycket som möjligt"
Dom tänker helt oseriöst om kärlek, dom bryr sig inte ett dugg.
Ni killar som ser det så, eller säger att där inte finns bra tjejer, öppna ögonen.
Kärlek är bland det vackraste som finns.
Kärlek ska man inte skoja bort. Man ska inte leka med tjejer, för tjejer är ingen leksak.
Inte killar för den delen iheller, inte det jag säger. Kärlek ska man ta vara på.
Sen finns där absolut, de killar som tar kärlek på ett seriöst sett, dom tänker långsiktiligt, och det är rätt, har man hittat en tjej man tycker om, satsa, var inte rädda. Sen ska man inte hetsa fram något, utan man ska ta steg för steg, men var inte rädda för att satsa.

Men killar som playar tjejer, borde tänka om. För det är inte rätt, bara för att en tjej är dålig, så är inte resten av tjejerna det... Har du träffat på en dålig tjej, gå vidare och släpp det.
Och det är inte bögigt och vara känslosam och skriva om kärlek. Där tror jag det är det största problemet i samhället, när det gäller kärlek. Killar tror att det är bögigt och visa känslor, därför ska man vara känslokall för att passa in i samhället, FEL! Det är okej att vara känslosam av sig, det är okej och visa känslor. Ni blir inte tuffare för ni håller inne era känslor och inte kan släppa ut era känslor. Ändras den myten om att man inte kan visa känslor som kille, då tror jag vi har en ljus framtid, men så länge den myten lever kvar, så tror jag det blir svårt.

Kärlek är som sagt, det vackraste på vår jord. Det ska man inte sudda bort. Kärlek finns överallt. Kärlek finns, håll ögonen öppna, en dag hittar ni en tjej som ni tycker om, som ni vill ha varmt om hjärtat. Ha tålamod bara. Ändra inställning till kärlek, så kommer det. Jag lovar.


Dom två senaste dagarna på min blogg, helt sjukt. över 1000 läsare på TVÅ dagar. Innan har jag knappt haft 50 pers på en vecka. Och folk har kommit med positiv feedback. Det är långt över mina förväntningar. Men det är bara kul :)

Ge gärna lite negativ kritik också, det skadar absolut inte. =) Ha en bra dag allihopa, eller godnatt kanske man ska säga? För jag ska göra mig färdig för sängen nu iallafall :)

// Alexander Nerbring den kärleksfulle :)


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Bra åsikter :) men det vore kul med någon bild eller YouTube klipp eller liknande då och då :)

2012-01-18 @ 07:19:25
Postat av: Matilda -Dagar av lycka

Tack så hemskt mycket! Detta borde man skicka runt till varje skitstövel! xD

Ha det bäst!

2012-01-18 @ 09:01:49
URL: http://dagaravlycka.blogspot.com
Postat av: pauliiii

Jag verkligen älskar din blogg, du kommer med sånna kloka saker! fortsätt med det! :)

2012-01-18 @ 16:47:25
URL: http://epiclina.blogg.se/
Postat av: Freja

Hejsan!

Jag har kollat runt lite på din blogg nu och du skriver många fina saker.

Det jag nyss läste om killars syn på kärlek var bland det finaste jag läst på länge.

Fortsätt skriv om åsikter och känslor och jag tror att din blogg kan bli riktigt stor. Jag skulle själv tycka att det vore jättekul om du började med videoinlägg. Fint.

Ha en fin dag. Kram!

2012-01-18 @ 17:17:23
URL: http://frejacaroline.devote.se
Postat av: Nathalia

Vilken fin blogg! Jag älskar ditt inlägg, vanligtvis när man ser ett så långt inlägg orkar man aldrig läsa det, men det var intressant och väl skrivet. Amazing, awsome! Ha en toppen vecka,kram!

2012-01-18 @ 17:29:44
URL: http://kolsyrath2o.devote.se
Postat av: Elvira

Det du skriver är fullkomligt sant, och din syn på det hela gör det ännu bättre. Du verkar vara en väldigt klok och härlig människa.

Ifall jag någon gång skulle hitta en kille lika go som du skulle jag vara lycklig.

Kram!

2012-01-18 @ 19:45:38
Postat av: Ida

Grym blogg, verkligen! Fastnade väldigt starkt för dina texter och tänker absolut klicka in fler gånger! :) Något du kanske skulle kunna tänka på är att inte alltid centrera texten då det blir lite svårare att läsa då det är ett längre stycke text! :)

2012-01-18 @ 19:50:02
URL: http://idawivel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0