Raggning eller inte raggning?

Ett ämne i detta liv har jag tänkt på... Detta är vanligt speciellt i tonåren...

Det är raggning...Raggar man på en tjej/kille för att man säger att hon/han är vacker/söt/snygg/sexig/fin o.s.v ?
Det tycker inte jag, men så fort man säger till en person att hon eller han är söt, så tror ALLA, och ja jag överdriver när jag säger "alla"...att man raggar på personen i fråga...Vad har hänt med er folk? Bara för man säger att en person är vacker så raggar man inte! Det stör mig som fan , att man inte kan säga till en tjej ( i mitt fall ) att hon är vacker utan att folk ska säga till mig " uuhh , så du raggar på henne"
Svarar inte ens på den frågan... För den är så patetsik.
Vad hände med den tiden där man kunde säga till en tjej att hon är vacker utan få folk på sig att man raggar på den och den killen/tjejen...Nej, ungdomar dags att tänka om!


Ja, lite sent, si så där 16 dagar sent...det har blivit 2012, och jag har satt igång med mina gamla rutiner igen, skola, skola, praktik, praktik, praktik.
Skönt på ett sätt och inte skönt på ett annat...Hade ju världens bästa jul-lov!
Men, skönt att kommit igång igen, så slipper man vara så trött på dagarna för att man varit uppe till 3-4 på natten, om inte 6-7 på morgonen dagen efter och sovit till 2-3...

Sista terminen för min del, skönt ska de vara, är så skoltrött så det finns inte. Och det blir en jobbig termin, ligger efter i några ämnen som jag måste tenta upp, plus att jag måste hänga i nuvarande kurser. Men jag är bestämd! Jag ska klara det! Jag tror på mig själv! Woho! Nu kööööör vi!

/ Alex Nerbring!



Kommentarer
Postat av: Carro

bra ämnen du tar upp nerbring!

Helt rätt vad du säger, människor har förutsägbara meningar om saker och ting.

/ Carolyn :)

2012-01-17 @ 00:31:21
Postat av: SOCKERLOLLO

Det är verkligen sant, jag önskar att jag som tjej kunde får höra " va söt du är idag" Utan att tänka, ba shit stöter han på mig nu elle..

2012-01-17 @ 11:18:50
URL: http://sockerlollo.blogg.se/
Postat av: Paulina:)

Du e så bra!! Testa göra video vlogger!

2012-01-17 @ 19:09:30
Postat av: Nerbring

Tack Paulina:) hehe det får jag fundera lite på om jag vill börja göra :) Men ska absolut fundera på det :)

2012-01-17 @ 23:24:05
Postat av: Anonym

Nice Räkan detta har du gör du bra

2012-01-17 @ 23:42:27
Postat av: Jenny

Ungdomar ( som jag själv) har inget liv om man jämför med tiden före man kunde säga vacker utan att ragga. Håller helt med dig.

Men. Nu så är datorn i centrum och alla ungdomar tillbringar mest sin fritid där och träffar invalider skärm mot skärm istället face 2 face.

Sen om man skulle kommentera

- "Vacker"

till en bild på fejjan så har ca 70 pers minst sett kommentaren. Och typ 40 % reagerar och svarar.

Om man istället skulle säga " Vacker" till personen i verkligheten så skulle antagligen högst 10 pers höra det och nån enstaka skulle bry sig ..



sucks, right? :/

2012-01-19 @ 21:26:55
URL: http://jennnytimbre.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0