Svenska eller inte svenska killar...

Har tröttnat på den diskutionen, "svenskar killar är tråkiga" bla bla bla...Det har absolut ingenting med att göra var man kommer ifrån...En turkisk kille kan vara lika tråkig som en svensk kille.
Det handlar om hur killen är som person, inte om han kommer från Sverige eller något annat land.

Så snälla söta rara flickor, sluta säga att killar är tråkiga bara för dom kommer från det land vi bor i.
Om jag skulle varit tråkig, så har det som sagt inte och göra med att jag är Svensk.
Det har och göra med hur jag är som person.
Det samma gäller oss killar, vi ska inte säga att en tjej är tråkig beronde på vilket land hon kommer från.
Är hon tråkig, så är det för hennes personlighet och göra.


Gick förbi mobilias busshållsplats idag när jag skulle till kombihallen. Totalt jävla förstörd, alla rutor sönderslagna. Ligger glas runtom hela busshållsplatsen. Varför gör man en sån sak? Vad tjänar man på det?
Är det så svårt och bara låta det vara? Förstår man inte att det kostar pengar på att laga alla sönderslagna rutor, och rutor är inte det billigaste. Dem pengarna behövs till annat.
Stör mig varje gång jag ser en ruta sönderslagen. Det är fan inte normalt beteende.
Skulle vilja se någon slå sönder era rutor, hur roligt kommer ni tycka det är att lägga pengar på en ny dyr ruta?
Pengar som ni kunde haft till annat.


Världen hade behövt mer kärlek. Det är allt för mycket hat idag.
För mycket blod går till spillo för bagateller.
Är man inte överens, varför bry sig, varför inte gå vidare och hålla sig till era vänner?
Istället för att skjuta, knivhugga personen som du stör dig på?
Var har respekten för folket tagit vägen?


Det blir svårare och svårare att blogga, har svårt för att improvisera vad jag ska skriva om.
Men det fixar sig nog allt :-)
Helgen har varit awesome med underbara vänner.
Framförallt gårdagen, förfesten hos Simon, sen vidare till Happy Bar.
Awesome! Idag är man sliten och matt och har bara chillat.
Först kombihallen och kollade på Simons korpen match.
Och där träffade man på en man inte ville se. Men det var bara och bita ihopa och låtsas att han inte var där.
Sen stack jag hem till Simon och åt med hans mor och far.
Och till sist chillade vi framför teven.

Nu avslutar jag denna helg med att gå och lägga mig. Och imorgon kommer det en ny vecka, en orörd vecka.
Nya möjligheter med andra ord :)

" Vad som inte dödar dig, blir du bara starkare av"

Godnatt! / Alex Nerbring

Kommentarer
Postat av: ida

Du borde updatera oftare. Gillar verkligen att läsa din blogg. Blir alltid lika inspererad.

Tack och hoppas du uppar lite oftare!

2012-01-22 @ 23:42:23
URL: http://anenyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0