Tisdag och landskamp....

Idag är det tisdag, som ni alla säkert redan vet. Och idag är det Sverige - Kazakstan i premiären av VM-Kvalet.
Minst 4-0, eller?
Aja, det blir att sitta i min soffa och kolla den, sen blir de väl sängen efter.
 
 

Är trött på alla som klagar över folk som får försöjningstöd via socialen. Alla drar alla över en och samma kant. 
Visst, finns där dom som lever på soc och skiter i att söka jobb. Men där finns ju dom, som jag, som vill jobba, men som inte har någon inkomst, som är tvugna att få försöjningsstöd från soc. För utan det, så har jag ju 0 kr? 
Och skulle jag leva på 0 kr i 3 månader? Aldrig! 
 
Det är bra att socialen finns, men dom ska ju hjälpa dom som är arbetslösa som vill jobba, inte dom som är arbetslösa och inte vill jobba. 
Och jag söker jobb...Men alla går och säger " Där finns hur mycket jobb som helst" Nej, det finns där inte. Hade de funnits hur mycket jobb som helst så hade de inte varit så många arbetslösa som det är idag. Så det så! 
 
Så snälla, ni som har de så jävla bra med jobb...Sluta klaga på oss arbetslösa som vill jobba! För ni tror väl inte jag trivs med att ha 3 400 kr att leva på per månad? De e klart jag vill in i arbetslivet. Men det är inte bara att säga att jag vill jobba, utan jag söker jobb...Men jag får väl första tiden söka jobb på de yrket jag vill jobba som? Sen nu, kan jag börja söka vilket jobb som helst och ta skit jobben innan jag kommer in på det jag vill. 
 
Man ska inte ge upp de yrket man vill jobba som direkt, bara för man inte fått något...Man får ju ge de lite tid! 
Så, snälla sluta klaga på hur jag söker jobb och så, för jag vet vad jag gör! De är lättare för er och säga så och så...Men det är jag som ska söka jobb till mig... 
 
 
 
Satt ner igår och tänkte, vem är jag? Ja, vem är jag egentligen?  Vet jag redan  de som 20 åring? 
Det tror jag inte. Sånt kan ta tid innan man vet svaret på den frågan. Och jag tror många fortfarande ställer sig frågan " vem är jag?" 
Det är så många grejer som ska falla på plats innan man vet svaret. 
Men en sak jag vet om mig själv...Är att alla motgångar  som jag gått igenom, har gjort mig stark.
Att jag inte viker ner mig för minsta lilla, utan jag tar mig förbi de och kämpar vidare.
 
Alex

Kommentarer
Postat av: Johan

Hej, jag diggar verkligen din blogg. Du känns verkligen som en toppenkille och det hjälper mig i mina tankar att läsa om dina tankar. Har lite problem för tillfället med min flickvän då jag inte vet vad jag känner, är inne i någon form av svacka. Min hjärna är full av ostrukturerade tankar och din blogg hjälper mig att strukturera dem. Tack!

2012-10-22 @ 21:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0